Letos se řada Midnight Star rozrostla o další přírůstek. Po ukončení výroby tolik oblíbených modelů s názvem Drag Star se Yamaha rozhodla použít tento název i v nižších objemových patrech. Vedle mohutné devatenáctistovky a dynamické
Yamaha XVS950A Midnight Star - Nejslabší z hvězd
Letos se řada Midnight Star rozrostla o další přírůstek. Po ukončení výroby tolik oblíbených modelů s názvem Drag Star se Yamaha rozhodla použít tento název i v nižších objemových patrech. Vedle mohutné devatenáctistovky a dynamické třináctistovky jistě najde své uplatnění i sympatická devětpade.
Za podstatně nižší cenu, než je tomu u větších sester z půlnočního souhvězdí, tak máte přesto možnost sedlat moderní a elegantní cruiser. Jde jen o to spokojit se s úměrným úbytkem výkonu a rychlosti, ale to je právě to, co třeba těm, kteří do světa cruiserů teprve vstupují, bude náramně vyhovovat. Přidám-li ještě jednodušší ovladatelnost, jistě nebudete nic namítat. U jiných bude hrát roli třeba právě zase ta cena, ale jedním si mohou být všichni jisti. I když je model XVS950A Midnight Star tím nejmenším z půlnočního souhvězdí, neznamená to, že nebudou spokojeni. Radosti i důstojnosti nabízí tenhle vyvedený model opravdu dostatek.
Sympatický skorolitr
I když motocykl působí velice kompaktně, bude nás z toho jednolitého celku zajímat právě jeho pohonná jednotka. Nově vyvinutý vzduchem chlazený V-twin s úhlem válců 60° přichází s technologií nerovnoměrného intervalu zapalování. Interval rozmístěný v konfiguraci 300°–420° dává jezdci pocítit mocné vibrace. Drsný charakter motoru je dále zvýrazněn skutečností, že není vybaven žádným vyvažovacím hřídelem. Velké štěstí, že jsou řídítka i stupačky uloženy v gumových silentblocích. Bez nich by byla jízda utrpením, takto vám neustálé, ale velmi zmírněné vibrace připomenou, že jedete na pořádném cruiseru. Možná to ve vás vyvolá i pocit silnějšího a objemnějšího motoru. Vše doplňuje charakteristický, ale nijak neobtěžující zvuk linoucí se z jedné výfukové koncovky, do které jsou soustředěny svody z obou válců. Reakce na plyn odpovídá zdvihovému objemu a motor moderní konstrukce se právem chlubí nízkou spotřebou, bezproblémovými starty a pravidelným chodem ve všech jízdních režimech.
I ostatní se povedlo
Velký důraz kladl vývoj i na zcela nový rám. Vedle nízké hmotnosti a pevnosti vyniká rovněž svou kompaktností. Právě rám ve spojení s přední teleskopickou vidlicí, jejíž průměr činí 41 mm, a zadní kyvnou vidlicí s centrální jednotkou zaručuje dokonalou ovladatelnost motocyklu, a tím i celkovou spokojenost s ním. Dovršením elegance je potom už jen použití litých paprskových kol a kombinace laku, černé kůže a množství chromu, které příznivci této kategorie nejen ocení, ale přímo vyžadují. Ale abych jen nechválil, musím zmínit, alespoň pro jezdce s výškou 187 cm, kombinaci nízkého sezení s příliš vysoko umístěnýma nohama. Veškerou váhu těla potom držíte v řídítkách, a přestože má motocykl velmi slušný rozvor, bylo právě tohle momentem, kdy jsem poznal, že sedím na něčem malém. Samostatnou kapitolou jsou potom mohutné držáky plošinových stupaček, které budete brousit v každé jen trochu prudší zatáčce.
Nově s řemenem
Radost z jízdy vám přinese zcela určitě pětistupňová převodovka. Její přesný chod, bezproblémové řazení a odstupňování
jednotlivých rychlostí zaslouží pochvalu. Kladně jistě oceníte i nehlučný a bezúdržbový pohon zadního kola řemenem. Na rozdíl od Drag Staru s kardanem se zde podařilo navíc ušetřit nějaké to kilo. Zdá se tedy, že téměř vše hovoří pro budoucí velkou oblibu tohoto modelu. Pokud se ke koupi rozhodujete i vy, bude dobré ještě vědět, že ve svém prvním roce existence je model XVS950A Midnight Star nabízen v barvách černá, červená a modrá. I když se říká, že barva nejezdí, přesto jde o důležité rozhodnutí. Protože jízda, to je především radost.
Zdroj: Supermoto 07/09
Autor: Jaroslav Šíma
MOTOR | |
Typ | čtyřdobý, vzduchem chlazený dvouválec do V |
Rozvod, ventilů na válec | OHC, 4 |
Vrtání x zdvih | 85 x 83 mm |
Zdvihový objem | 942 cm3 |
Výkon | 30,7 k (22,6 kW)/10 000 1/min |
Točivý moment | 54 k (39 kW)/6000 1/min |
Kompresní poměr | 9 : 1 |
Plnění motoru | el. vstřikování paliva |
Mazání | tlakové oběžné |
Zapalování | elektronické |
Spouštění | elektrické |
PŘEVODY | |
Spojka | vícelamelová v oleji |
Převodovka | pětistupňová |
Sekundární převod | ozubeným řemenem |
Podvozek | |
Rám | dvojitý kolébkový z oceli |
Přední odpružení | teleskopická vidlice, zdvih 135 mm |
Zadní odpružení | centrální jednotka, zdvih 110 mm |
Přední brzda | 320 mm |
Zadní brzda | 298 mm |
Přední pneumatika | 130/70-18 |
Zadní pneumatika | 170/70-16 |
Rozměry a hmotnosti | |
Rozvor | 1685 mm |
Výška sedla | 675 mm |
Palivová nádrž | 17 l |
Hmotnost bez náplní | 278 kg |
Cena | 239 990 Kč |